We educate leaders for performance through people

About Academia Aemstel
Academia Aemstel links business strategy and being a healthy organization to the personal performance of the people.
Choose your path
Strategy & TopTeams
Survive and Thrive: personal growth and joy

The importance of meaningful work
Academia Aemstel encourages various meaningful research on topics related to Management Development, Personal Leadership Excellence and Art of Life Leadership.
Strategisch leiderschap
Het Strategisch LeiderschapsProgramma leidt tot leiderschap en aansturing vanuit:
- een gemeenschappelijke strategische opdracht
- een gezamenlijke stelling hoe deze opdracht te realiseren
- een visie op het daarbij behorend leiderschap
- een aanpak die breed gedragen wordt in de gehele organisatie
Een goede strategie komt in co-creatie met externe en interne stakeholders tot stand. Daarbij heeft het hoger management de opdracht om een evenwicht te vinden tussen de performance van de organisatie (strategisch leiderschap) en het welzijn van de mensen die er werken.
Directies en Management Teams beantwoorden in het Strategisch LeiderschapsProgramma daartoe de volgende 5 met elkaar samenhangende vragen:
- Wat is de strategische opdracht van de organisatie; rekening houdend met stakeholders, de omgeving, en de kracht van de eigen organisatie?
- Hoe vitaal is de organisatie in bijvoorbeeld cultuur en competenties?
- Hoe sterk is het team aan de top wat betreft competenties en samenwerken?
- Wat zijn de kwaliteiten van de individuele leden van het team?
- Hoe wordt de brug naar de rest van de organisatie geslagen en hoe wordt de gewenste beweging gecreëerd?
Read more
Work and Meaning
Het Financieele Dagblad (The Dutch Financial Times) and Academia Aemstel have been working together to investigate the importance of meaningful work. In various essays in the Saturday supplement of the Financieele Dagblad, Nina Lazeron and Wim Galjee write about the relationship between human purpose and work, the meaning of work and the role of the manager.
Meaningful work matters. People who experience purpose in their jobs are motivated, put their talents to use and feel personally connected to what they do. The research into Meaning & Work examines what meaningful work looks like and how organisations can make work meaningful.
The 7 characteristics of meaningful work
When do people experience work as meaningful?
- If work has a direction and a goal: if work contributes to the achievement of personal goals in life.
- If work connects to an environment in which you feel you belong: A sense of belonging, feeling part of a group, or being proud to work here.
- If work enhances your self esteem: Making a difference, separate from recognition by others.Focus and flow:
- If you feel the working environment cooperates in a positive matter and everyone feels you give your full attention to the work using all your abilities.
- If your work is rooted in values you can agree with: Experiencing fair treatment, the company values are in line with your own values.
- If work requires craftsmanship and authentic talents: Having unique talents or skills in which you excel and that will allow you to contribute to the discipline.
- If work contributes to more than the here and now: If the work contributes to society and the people around, in a religious, social, spiritual, political or any other way to make a difference.
I work therefore I exist – Nina Lazeron & Wim Galjee